ONRC, Înghesuită de Solicitări: Sistemul Informatic, la Limita de Epuizare
Numărul solicitărilor primite la nivel național în ultima perioadă a explodat, fiind cu aproximativ 100% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. În ciuda acestei presiuni uriașe, noul sistem informatic a reușit să rămână funcțional, datorită actualizărilor constante și corelărilor cu bazele de date istorice și istoricul fiecărui cont de utilizator. Cu toate acestea, sistemul a fost supus la un stres nemaiîntâlnit, cu aproximativ 700.000 de utilizatori înregistrați la nivelul portalului.
Angajații ONRC, în Luptă cu Timpul și Tehnologia
Diferența de solicitări, atât online cât și fizic, a necesitat intervenția angajaților ONRC pentru procesare, soluționare, înscriere în registrul comerțului și eliberare documente de înregistrare. În total, 76.972 de solicitări au necesitat intervenția operatorului uman, sarcină care a căzut pe umerii celor aproximativ 1200 de angajați ai ONRC la nivel național. Aceștia, pe lângă derularea fluxurilor operaționale, asigură și servicii de help-desk în relația cu beneficiarii.
Termenele de Soluționare, Prolungite
Până la finalul lunii septembrie, pentru a opera toate solicitările ce necesită intervenția operatorului uman, termenele vor fi prelungite. Cererile vor fi soluționate etapizat, în funcție de data înregistrării, completitudinea, corectitudinea, coerența cererilor de înregistrare și a documentelor depuse în susținere.
Monitorizare și Optimizare Constantă
Portalul de servicii on-line și toate componentele sistemului informatic sunt monitorizate, verificate, analizate, tratate și optimizate permanent. Echipele tehnice și de business lucrează neîntrerupt pentru optimizarea sistemului informatic și asigurarea unei funcționări optime, în contextul unui volum foarte mare de activitate și a solicitărilor primite de la utilizatori.
Transferul Masiv de Date și Centralizarea la Nivel Național
Bazele de date constituite începând cu anul 1990, de ordinul a milioane de înregistrări, au fost transferate în noile structuri de baze de date. Pe componenta Registrul Comerțului s-a realizat și centralizarea la nivel național, fiind unificate 43 de baze de date din cele 42 de oficii ale registrului comerțului și ONRC – aparat central, o activitate care a presupus un volum de muncă foarte mare ca nivel de solicitare și durată datorită complexității, diversității, dimensiunii acestora.
Scuze și Asigurări din Partea ONRC
„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat solicitanților, mediului de afaceri, profesioniștilor, dar implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor, având în vedere faptul că sistemul anterior nu mai putea fi utilizat, existând pericolul de pierdere a tuturor datelor de la nivelul instituției”, au transmis reprezentanții ONRC.
Sursa: Realitatea.net