iunie 25, 2025
Economie

Criză în industria auto europeană. Marcă de lux concediază angajații din Germania.

Criza in industria auto europeana. Marca de lux concediaza angajatii din Germania

Audi: O Marcă Premium în Declin

Într-o lume în care brandurile premium sunt asociate cu performanță și profitabilitate, Audi își vede statutul amenințat. Rezultatele financiare pentru primele trei trimestre ale anului au dezvăluit o realitate dură: profitul operațional al companiei a scăzut la un nivel similar cu cel al Volkswagen, o marcă de consum. În acest context, cu un randament de doar 2,5%, Audi pare să-și piardă strălucirea de marcă premium.

Salvarea Grupului: Lamborghini și Bentley

În ciuda performanțelor slabe ale Audi, grupul nu este complet în derivă. Câștigurile generate de Lamborghini și Bentley reușesc să mențină profiturile grupului la un nivel acceptabil. Însă, aceasta nu este o soluție pe termen lung, ci doar o paliativă.

Restructurări și Concedieri: O Nouă Realitate

În urma anunțului privind închiderea fabricii din Bruxelles, care va însemna o concediere colectivă pentru 3.000 de oameni, Audi se pregătește pentru restructurări majore în Germania. În prima etapă, 2.000 de persoane din departamentele de dezvoltare, dintr-un total de 10.000, ar urma să fie disponibilizate. În final, se estimează o reducere cu 15% a personalului neproductiv, ceea ce înseamnă circa 4.500 de locuri de muncă, doar în Germania, dintr-un total de aproximativ 30.000.

CEO Audi: Departamentul de Dezvoltare este Supradimensionat

CEO-ul grupului, Oliver Blume, a criticat departamentul de dezvoltare, afirmând că este supradimensionat și neproductiv. Acesta a subliniat faptul că departamentul lucrează prea mult cu furnizori externi, ceea ce crește costurile de dezvoltare și de producție. În acest context, reducerea de costuri pare a fi singura soluție viabilă, iar zona de angajați este prima vizată.

Negocieri cu Sindicatul: O Cale de Ieșire?

Concedierile nu pot fi realizate pur și simplu, deoarece există contracte colective de muncă care blochează acest proces în următorii 4-5 ani. În acest context, primii care vor pleca vor fi, cel mai probabil, angajații cu contracte pe perioade determinate. Apoi, ar putea urma negocieri pentru plecări voluntare. Se preconizează și plecări din zona de conducere, cu aproximativ 100 de manageri de top care ar putea avea pozițiile în pericol.

Întârzieri de Lansări și Cerere Slabă: Probleme Adiționale

Pe lângă problemele financiare și de personal, Audi se confruntă și cu întârzieri de lansări. În unele cazuri, sunt probleme de software, în alte situații, CEO-ul Audi, Gernot Dollner a întors proiectele pentru a fi modificate. Mai mult, cererea pentru noile modele lansate în acest an nu este atât de mare pe cât și-ar fi dorit compania, ceea ce pune în pericol producția.

Declinul Financiar: O Privire asupra Cifrelor

Veniturile Audi AG în primele trei trimestre ale acestui an au scăzut cu 8,1% pe fondul unui declin al vânzărilor de 10,9%. Aceasta înseamnă o diferență în minus de 4.1 miliarde euro. Profitul operațional a scăzut la puțin peste 2 miliarde euro, cu circa 2,5 miliarde mai mic decât în 2023. Iar profitul net al Audi pe cele trei trimestre a fost de 2.4 miliarde euro, aproape la jumătate față de cel înregistrat în urmă cu un an.

Sursa: Realitatea.net