Audi, o marcă premium cu performanțe de Volkswagen?
Rezultatele financiare ale Audi pentru primele trei trimestre ale anului au fost dezvăluite, iar cifrele sunt departe de așteptări. Deși Audi este considerată o marcă premium, profitul operațional a scăzut la un nivel comparabil cu Volkswagen, o marcă de consum. Cu un randament de doar 2,5%, Audi își pierde justificarea financiară a statutului de marcă premium. Singurele câștiguri care mai salvează profiturile grupului provin de la Lamborghini și Bentley.
Concedieri masive în perspectivă
Pe lângă închiderea fabricii din Bruxelles, care va duce la concedierea colectivă a 3.000 de angajați, Audi se pregătește pentru restructurări majore în Germania. În prima etapă, 2.000 de angajați din departamentele de dezvoltare, dintr-un total de 10.000, ar urma să fie disponibilizate. Se estimează că vor urma și alte departamente, cu o reducere de 15% a personalului neproductiv, adică aproximativ 4.500 de locuri de muncă, doar în Germania, dintr-un total de 30.000.
Departamentul de dezvoltare, supradimensionat și neproductiv
CEO-ul grupului, Oliver Blume, a criticat departamentul de dezvoltare ca fiind supradimensionat și neproductiv, lucru datorat colaborării excesive cu furnizorii externi. Informațiile din interiorul companiei, inclusiv de la oficialii Audi, indică faptul că marca are costuri prea mari de dezvoltare și de producție. Prima măsură pe care o ia orice companie care dorește să reducă costurile este tăierea numărului de angajați.
Negocieri cu sindicatele
Audi nu poate concedia angajații fără a negocia, deoarece există contracte colective de muncă care blochează concedierile în următorii 4-5 ani. Prin urmare, primii care vor pleca vor fi probabil angajații cu contracte pe perioade determinate. Se preconizează și plecări din zona de conducere, cu aproximativ 100 de manageri de top care ar putea avea pozițiile în pericol.
Întârzieri de lansări și cerere scăzută pentru noile modele
Compania se confruntă cu mai multe întârzieri de lansări, unele datorate problemelor de software, altele datorate CEO-ului Audi, Gernot Dollner, care a decis să modifice proiectele. Cererea pentru noile modele lansate în acest an nu este atât de mare pe cât și-ar fi dorit compania, ceea ce pune în pericol producția.
Declin financiar
Veniturile Audi AG în primele trei trimestre ale acestui an au scăzut cu 8,1%, pe fondul unui declin al vânzărilor de 10,9%. Aceasta înseamnă o diferență în minus de 4.1 miliarde euro. Profitul operațional a scăzut la puțin peste 2 miliarde euro, cu circa 2,5 miliarde mai mic decât în 2023. Profitul net al Audi pe cele trei trimestre a fost de 2.4 miliarde euro, aproape la jumătate față de cel înregistrat în urmă cu un an.
Sursa: Realitatea.net