Industria auto din România: O criză de proporții sau o transformare inevitabilă?
În ultimii ani, industria auto din România a fost martora unor schimbări semnificative. Un număr de peste 230.000 de angajați încă activează în acest sector, însă locurile lor de muncă nu mai sunt ce erau odată. Conform datelor centralizate de ZF și Bridge to Information, între anii 2018 și 2023, cele 20 de companii cu cele mai mari reduceri de personal au eliminat peste 25.000 de posturi.
Factorii care stau la baza reorganizării forței de muncă
Reorganizarea forței de muncă în industria auto nu este un fenomen izolat, ci rezultatul unui cumul de factori. Printre aceștia se numără majorarea salariului minim, creșterea cererii pentru muncitori calificați, electrificarea industriei auto și criza componentelor din ultimii ani. Aceste schimbări au condus la o reevaluare a structurii forței de muncă și la o nevoie de adaptare la noile condiții de piață.
Companiile cu cele mai semnificative reduceri de personal
În topul companiilor cu cele mai semnificative reduceri de personal se numără Yazaki, SEWS și Draexlmaier, producători de cablaje, la fel ca și Leoni, care a anunțat deja două campanii de reducere de personal pentru 2024. Producția de cablaje necesită forță de muncă ieftină, motiv pentru care aceste companii au fost printre primele care au venit în România după 1990. Însă, în contextul actual, acestea se confruntă cu provocări majore în menținerea unui număr stabil de angajați.
Un proces în plină desfășurare
Este important de subliniat că procesul de reorganizare a forței de muncă în industria auto este încă în plină desfășurare. În ciuda reducerilor semnificative de personal, industria auto din România continuă să fie un sector vital al economiei, cu un număr mare de angajați. Însă, pentru a rămâne competitivi, companiile trebuie să se adapteze la noile realități ale pieței și să își reevalueze strategiile de angajare.
Sursa: Realitatea.net