iunie 25, 2025
Economie

Declinul ceasurilor de lux elvetiene: producatori cer ajutor de la stat.

Declinul ceasurilor de lux elvetiene producatori cer ajutor de la stat

Criza ceasurilor de lux: Producătorii elvețieni apelează la ajutorul statului pentru a-și salva angajații

Într-o lume în care timpul este mai prețios ca niciodată, producătorii de ceasuri de lux se confruntă cu o criză fără precedent. Girard-Perregaux și Ulysse Nardin, două dintre cele mai cunoscute nume din industrie, au confirmat recent că au apelat la un program de stat care acoperă până la 80% din salariile angajaților în situații în care companiile sunt nevoite să reducă orele și turele de muncă.

China, o piață de desfacere în declin

China, una dintre cele mai importante piețe de desfacere pentru ceasurile de lux, a înregistrat o scădere semnificativă a vânzărilor. Această tendință este un indicator al stării economiei globale și sugerează un declin al pieței de lux. Sowind Group, proprietarul Girard-Perregaux și Ulysse Nardin, a trimis aproximativ 50 de angajați, adică 15% din total, în perioadă de lucru redus sau concediu, potrivit președintelui și directorului general Patrick Pruniaux.

Criza ceasurilor de lux: o problemă deconectată de economie?

„Este o mică criză a ceasurilor până acum, ușor deconectată de la economie”, a declarat Pruniaux. În ciuda acestei situații, furnizorii de ceasuri au ales să profite de sprijinul guvernamental pentru a depăși încetinirea industriei, după ce producătorii au redus comenzile.

Impactul crizei asupra marilor jucători din industrie

Marile companii din industrie, precum Richemont și Swatch Group, au resimțit de asemenea impactul scăderii vânzărilor în China. Cu toate acestea, mărcile de top, precum Rolex și Patek Philippe, au rezistat mai bine la această încetinire. În pofida redresării parțiale așteptate pentru 2025, șefii unor mărci importante, precum Breitling, au recunoscut că unii producători iau deja măsuri drastice pentru a face față crizei.

Strategii de supraviețuire în timp de criză

„Unii furnizori și-au luat șase, șapte sau opt săptămâni de vacanță”, a spus CEO-ul Breitling. „Talentul constă în a echilibra și a gestiona creșterea atât în perioade de expansiune, cât și în perioade de scădere”. În ciuda crizei, Breitling se așteaptă să înregistreze o creștere ușoară a vânzărilor în acest an, datorită unei îmbunătățiri recente pe piața din SUA.

Criza din China: o problemă care persistă

Jean-Christophe Babin, CEO al bijutierului Bulgari, deținut de LVMH, a declarat că se așteaptă ca criza din China să persiste câteva luni. Totuși, concentrarea Bulgari pe piața mai puțin volatilă a ceasurilor pentru femei și faptul că brandul își produce majoritatea componentelor îi permit să ajusteze producția și să depășească încetinirea, a adăugat el.

Sursa: Realitatea.net