Înmatriculările de mașini noi cresc, dar cele electrice se prăbușesc
În ciuda creșterii generale a înmatriculărilor de mașini noi în primele nouă luni ale anului, mașinile complet electrice au suferit o scădere dramatică de 37%. Industria auto acuză reducerea subvențiilor acordate prin programul Rabla drept principalul vinovat pentru această situație.
Dacia Spring, în pericol din cauza deciziei UE
Decizia Uniunii Europene ar putea avea un impact negativ asupra vânzărilor de mașini electrice în Europa, punând în pericol și modelul Dacia Spring. Înmatriculările au înregistrat o creștere de 6% în România până la finalul lui septembrie, conform datelor prezentate de Dan Vardie, președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Creștere semnificativă pentru mașinile alimentate cu motorină
Mașinile alimentate cu motorină au înregistrat o creștere semnificativă, însă cel mai mare avans a fost înregistrat la vehiculele hibride simple. În ciuda acestui fapt, autoturismele full electrice au înregistrat o scădere dramatică, cea mai mare din Europa, de 37% în primele nouă luni din 2024.
Înjumătățirea programului Rabla, o „lovitură crâncenă”
Reducerea subvențiilor acordate prin programul Rabla a fost descrisă de șeful APIA drept o „lovitură crâncenă”. Acesta a subliniat că această măsură a avut un efect nedorit și nu este o coincidență.
Comparativ cu Europa, România stă mai bine
O analiză comparativă între România și Europa arată că, în primele opt luni ale acestui an, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 5,8% în România, în timp ce în Europa creșterea a fost de doar 1,7%. În ceea ce privește autoturismele electrice, în România s-a consemnat o diminuare de 35% a înmatriculărilor, în timp ce Europa se află la un minus de 5,5%.
Sursa: Realitatea.net