Oltenii: Între Dragoste pentru Localitate și Nemulțumiri Profunde
Un studiu recent publicat de Ghidul Primăriilor scoate la iveală un tablou complex al relației dintre olteni și localitățile lor de reședință. Conform acestui studiu, aproape jumătate dintre olteni (44%) își iubesc localitatea, o cifră similară cu cea înregistrată în Transilvania. În contrast, regiunea București-Ilfov prezintă cel mai mic procent de atașament față de localitate, cu doar 32% dintre cetățeni exprimându-și dragostea pentru locul în care trăiesc.
Spațiile Verzi și Siguranța Publică: Apreciate la Nivel Național
La nivel național, spațiile verzi și siguranța și ordinea publică sunt cele mai apreciate aspecte de către cetățeni, indiferent de vârstă. Acestea sunt urmate de investiții, infrastructură și comunicarea cu primăria. În Oltenia, spațiile verzi și zonele de agrement ocupă primul loc în topul celor mai apreciate aspecte, urmate de comunicarea cu primăria și siguranța și ordinea publică.
Corupția și Lipsa Locurilor de Muncă: Principalele Nemulțumiri în Oltenia
În ciuda aprecierii pentru spațiile verzi și siguranța publică, oltenii se confruntă cu nemulțumiri semnificative. Oferta insuficientă de locuri de muncă și corupția domină lista problemelor care îi nemulțumesc pe cetățeni. Protecția mediului și infrastructura drumurilor și traficul sunt, de asemenea, surse de nemulțumire.
Urgențele Oltenilor: Combaterea Corupției și Creșterea Ofertei de Locuri de Muncă
În ceea ce privește prioritățile, oltenii consideră că cele mai urgente probleme care trebuie rezolvate sunt combaterea corupției și creșterea ofertei de locuri de muncă. Serviciile de sănătate, siguranța publică și comunicarea cu primăria sunt, de asemenea, aspecte care necesită îmbunătățiri urgente.
Calitatea Serviciilor Publice și Notorietatea Serviciilor Digitale în Oltenia
În ceea ce privește calitatea serviciilor publice, 42,4% dintre olteni le consideră de bună calitate. Cu toate acestea, Oltenia se află la coada clasamentului în ceea ce privește notorietatea serviciilor digitale oferite de primării, cu doar 32% dintre cetățeni care spun că au cunoștință despre acestea. În ciuda acestui fapt, 60,8% dintre cei care le cunosc sunt mulțumiți de calitatea lor.
Sursa: TopSecretCraiova