Manipulare și abuz în Poliția Locală Ploiești: Un joc murdar de putere și control
Într-o lume ideală, instituțiile publice ar trebui să funcționeze în mod transparent și echitabil, fără a fi afectate de interesele personale sau politice. Din păcate, realitatea este adesea departe de acest ideal. Un exemplu recent este situația din Poliția Locală Ploiești, unde modificările semnificative în structura organizațională a instituției au generat controverse și critici.
Un simulacru de consultări și favoritism descoperit
Conform unei postări pe Facebook a lui Gerard Georgescu, directorul Poliției Locale Ploiești, Cătălin Albu, a desfășurat un simulacru de consultări cu sindicatele pe noua organigramă a Poliției Locale. Aceasta pare să fie o manevră strategică pentru a-și asigura un post de conducere și a-și aduce oamenii de încredere în poziții cheie.
Modificări discutabile și potențial ilegale
Printre modificările aduse de Albu se numără transformarea unor posturi de execuție în poziții de Șef Serviciu și desființarea postului de execuție al unui angajat cu probleme legale. Aceste acțiuni ridică semne de întrebare privind legalitatea și corectitudinea acestor modificări. Conform Legii 296/2023, Albu pare să opteze pentru înființarea unor poziții de Șef Serviciu, care aduc o creștere a cheltuielilor bugetare în loc de economii.
Un joc de șah cu interese personale
Albu pare să-și „tragă” un scaun de șef, aducându-și oamenii de încredere de la Ordine Publică și de la alte structuri. În plus, a desființat postul de execuție al unui angajat dat afară, în urma unei evaluări nelegale, și a atașat personalul contractual din cadrul biroului Dispecerat, primind astfel postul de șef serviciu.
Încălcări ale legii și lipsa de transparență
Conform legii, funcția de șef birou dispare, iar structurile respective se transformă în compartimente funcționale. Dacă structurile au cel puțin 10 funcții publice de execuție, acestea funcționează ca Servicii. În ciuda acestor prevederi legale, Albu a înființat posturi de șef serviciu, mai bine plătite, care duc la creșterea bugetului.
Un apel la transparență și responsabilitate
Este esențial ca orice modificare în cadrul unei instituții să respecte întocmai prevederile legale și să aibă în vedere interesul public și buna funcționare a serviciilor oferite. În acest context, acțiunile lui Albu ridică semne de întrebare privind legalitatea și corectitudinea acestor modificări.
Un sistem de reciclare defectuos: RetuRO
Într-o altă dezvoltare, Romaqua Group, cel mai mare producător de băuturi din România, a cerut în instanță anularea Sistemului Garanție-Returnare RetuRo. Directorul general al Romaqua Group, Radu Lazăr, susține că sistemul a fost implementat fără a fi pregătit și că RetuRO ar trebui să fie o organizație non-profit, dar este condus de două firme private, iar statul român are o participare de doar 20%.
Concluzie: Un apel la acțiune
În lumina acestor dezvăluiri, este clar că există o nevoie urgentă de transparență și responsabilitate în funcționarea instituțiilor publice. Fie că este vorba de Poliția Locală Ploiești sau de sistemul de reciclare RetuRO, este esențial ca aceste instituții să funcționeze în interesul public, nu în cel al unor interese personale sau politice.
Sursa